maandag 3 oktober 2011

uit de kast komen

Ik weet niet wat er gaande is… Ik ben in een zeer rare bui.. het gevoel dat ik geen verstoppertje meer wil spelen. Ik wil aan de wereld laten zien wie ik echt ben.

Ja ik ben lesbisch en dat mogen ze weten… Ik ben het beu verstoppertje te spelen.
Dus voegde ik woord bij daad… en hiervoor gebruikte ik mijn facebook. Ik zette volgend zinnetje in mijn status: “Je kan pas gelukkig zijn, de dag dat je jezelf kan/mag/durft zijn…” Oké die zin hoeft niets te beteken… maar mijn profielfoto heb ik ook voor 1 avondje verandert naar een afbeelding (zoals ze hier links ook staat) met volgende tekst op : “I like girls” and “love = love”.


Op zich allemaal zeer onschuldig, wie weet zag het niemand (misschien hoop ik dit) en anders pech. Als ze dat stukje van mezelf niet kunnen accepteren, dan accepteren ze mij in het algemeen niet…
Ik heb de afbeelding laten staan in een map met foto’s van mezelf, maar wel uit mijn profielfoto’s gehaald. Ik wil mama niet choqueren als ze morgen op facebook zit. Ik denk dat ze het er moeilijk mee zou hebben moest ze die foto tussen mijn profielfoto’s zien staan. Dus heb ik ze maar weer verwijdert.

Oké dit was misschien wat impulsief vanavond, maar ach waarom ook niet… Ik ben wie ik ben, te nemen of te laten…

Waar is de oude schuchtere bange “ _lief_klein_engeltje_” gebleven?

2 opmerkingen:

  1. In de komende maanden maakt VTM een programma rond uit de kast komen. Zit jij nog in de kast en wil je er graag uit maar durf je niet ... Misschien is deelname aan het programma het duwtje in de rug dat je nodig hebt. Wij volgen je tijdens je coming out op jouw voorwaarden. Jij kiest hoe je het vertelt, waar en aan wie. Wij steunen je waar en wanneer het nodig is. Ben je geïnteresseerd, mail dan naar ‘uitdekast@fremantle.com’ en laat er je gegevens achter. Wij bellen je op voor een vrijblijvend gesprek. En wie weet zwaait die kastdeur binnenkort eindelijk open.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit een zeer goed initiatief! Zelf ben ik echter ondertussen zo goed als volledig uit de kast. Volledig stopt een coming out echter nooit :) :(. Ik hoop dat jullie reacties krijgen, maar vrees dat dit een zeer gevoelig onderwerp is. Moest ik nog niet out geweest zijn zou ik het niet op de tv gedurft hebben.

    BeantwoordenVerwijderen